1 month here, surf, sydney and other good stuff! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu 1 month here, surf, sydney and other good stuff! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

1 month here, surf, sydney and other good stuff!

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Augustus 2012 | Australië, Wollongong

Aw, gisteren was de dag dat ik precies een maand geleden op het vliegveld van Sydney kwam. Er is veel gebeurd in de tussentijd, maar de tijd is ook zo voorbij gevlogen. Nu weer even een update want er is weer veel gebeurd.
Mijn vorige verslag ging over een weekendje weg naar Jervis Bay. Het weekend daarop volgend ging ik op SrufCamp. Heel leuk, veel nieuwe mensen ontmoet en ik heb welgeteld 2 seconden op het surfboard gestaan. Jammer, want ik wilde eigenlijk langer maar het lukte me gewoon voor geen meter! Duidelijk dat surfen is dus niet mijn sport. Ruim een jaar geleden ben ik begonnen met het leren van Snowboarden samen met Tom :) Oké ik heb in de tussentijd maar 3 keer gesnowboard, maar de vooruitgang is tenminste te zien en ik vind het ook gewoon leuk om te doen (alhoewel Tom toch wel 4000 keer beter is dan ik. Ik loop nog een beetje achter...). Dat surfen deden we op 7th mile beach waar de golven best hoog kunnen komen, in mijn beleving. We kregen wetsuits aan want het water is hartstikke koud. Na 10 minuten in het koude water voelde ik mijn tenen niet meer, maar ja je gaat gewoon vrolijk door die tenen warmen wel op als je weer uit t water bent ;) Soms vergeet je hier nog even dat het winter is, maar daar wordt je toch nog snel aan herinnerd. Geen weer voor korte broeken en t-shirts, nee doe mij maar een lange broek, laarzen en een dikke trui en dan nog het liefst voor een (werkende) kachel met warme chocomel :) Nog een paar weken en dan ook hier zal de temperatuur weer stijgen en gaan we hopelijk een mooie zomer tegemoet.
Goed, wat heb ik nog meer gedaan de afgelopen weken? Ow ja, ik ben naar Sydney gegaan met een hele groep (12 man totaal ofzo) en we zijn langs de Opera house gegaan, hebben de Harbour Bridge gezien, door een park gelopen, naar IMAX theater en The Dark Knight Rises van Batman gezien (grootste scherm van de wereld beweren ze...) en gewoon lekker de tourist uithangen. Het nadeel allen was dat ik met mijn stomme kop mijn camera ben verloren ergens in Sydney :( We zijn nog bij paar plaatsen terug gegaan maar het mocht niet baten. Dat ding had echt veel emotionele waarde voor mij want ik had hem al ruim 3 jaar maar nu is die dus weg. Nog wel een raport van laten maken bij de politie in de hoop dat iemand hem nog terug ga geven, maar na ruim een week nog steeds niks gehoord. Heb inmiddels al wel een nieuwe camera, die is vandaag binnen gekomen: een Nikon coolpix s3300 in het zilver. Ik kon ook een hele goedkope camera halen en eenmaal in Nederland weer een andere, maar dat vind ik een beetje dubbelop. Dus nu maar iets meer uitgegeven (omgerekend valt t mee), maar nu doe ik er ook veel langer mee. De foto's van Sydney houden jullie dus nog tegoed, want ik moet nu nog weer een dagje terug gaan ;) Is zeker geen straf, want ik vind Sydney echt een hele leuke stad en wil graag weer een keer terug. Afgelopen vrijdag ben ik er ook al weer naartoe geweest, maar dit had een andere reden! Na school zijn Betsy en ik met de trein naar het Olympic Park gegaan om de fakkel te zien. Elke keer als de olympische spelen er zijn dan gaan ze de fakkel branden waar de olympische spelen eerder zijn geweest. En aangezien in 2000 de olympische spelen in Sydney, Australie waren loont het wel even de moeite om die fakkel dan ook echt te zien. We waren daar rond 19.30, snel wezen eten bij de McDonalds en toen fakkeltje gezien en om 20.00uur ging het vuur uit. Ze laten hem niet 24/7 branden, dat bleek wel... Ach ja, ik heb er eventjes van genoten. Ze hebben daar ook allemaal van die plaquetten wie brons, zilver en goud won en ik zag een paar Nederlanders ertussen.
Dan nog iets anders over school: gaat goed, veel huiswerk, veel leren en ik heb nog zo af en toe moeite met de engelse taal met bepaalde woorden maar dat ligt ook vaak aan de leraar. Ik heb onder andere een chinese leraar en die mompelt echt zo veel, dat het moeilijk is om hem te verstaan. Maar goed het is ook mijn minst leuke vak (strategy management) maar ik zal er wel het beste van maken. Aanstaande vrijdag heb ik mijn eerste officiele toets *slik, dus daar ben ik hard voor aan het leren. De stof zelf is niet moeilijk, voornamelijk herhaling voor mij tot nu toe maar je moet er wel veel voor lezen en research voor doen.
Dan nog iets anders, samen met mijn andere hollander-in-da-house: Peter, gaan wij ons kikkerlandje promoten. Volgende week donderdag is het evenement Global Highway waar verschillende stands van diverse landen staan om andere mensen hun cultuur te laten proeven. Hoe Peter en ik het gaan doen weten we nog niet precies, maar op de een of andere manier wil ik wel dat alle Australiers weten wat stroopwafels zijn en dat drop best lekker is (mensen die het hebben geprobeerd verklaren me voor gek dat ik dat spul eigenlijk lekker vindt...). Een leuke uitdaging wat goed gaat komen en ik heb er veel zin in :)
Nou dit was het voor nu, ik ga nu echt verder met leren want ik loop namelijk een tikkeltje achter...

Groetjes, Love You All & Miss You,
Susanne

  • 14 Augustus 2012 - 07:55

    Mama:

    Hallo Susan,
    Ik dacht gisteren nog we horen niets van je.
    Ben blij dat de camera weer gelukt is.
    Heb je nog wat gehad aan mijn brainstormy thing?
    Het is hier mooi weer.
    De gevierde nederlanders zijn gisteren in Den Bosch aangekomen.
    We hebben 20 medailles 6 goud, 6 zilver en 8 brons. Wat leuk om de fakkel te zien in Sydney.Wij hebben van de spelen veel gezien.
    Afgelopen weekend hebben we de camper meegenomen naar de Floriade wat erg mooi en inspirereerd was.
    66 Hectare groot dus je loopt je er verloren. Zondag naar Venlo en daarna weer naar huis.
    Breng nu de auto voor de beurt en mail je gauw weer.
    Leer ze en doe de groetjes aan allemaal.
    Love ye
    Mama

  • 15 Augustus 2012 - 10:35

    Nick Koot:

    HA Susanne,
    Leuk verhaal.
    Geniet ervan!!

    Nick

  • 15 Augustus 2012 - 13:01

    Sonia:

    Leuk weer eens te lezen wat je allemaal in verwegistan hebt gedaan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20884

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: