The Amazing Outback Adventure - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu The Amazing Outback Adventure - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

The Amazing Outback Adventure

Blijf op de hoogte en volg Susanne

01 Oktober 2012 | Australië, Wollongong

Bereid je voor, lang verslag!!

Oké, eindelijk een lekkere douche gehad. Dat is heel zeldzaam hier. Meestal wordt die douche spontaan bloedheet waarbij mijn huid bijna verbrand of ijskoud, of de waterpressure is ineens weg. Maar nee, dit keer was het normaal en bleef die de zelfde temperatuur en alles :)
Maar goed, laatste keer in mijn blogje schreef ik dat ik op vakantie ging. Inmiddels ben ik weer terug en moet ik morgen weer naar school toe. Jammer, want zelfs 2 weken vrij is nog steeds niet genoeg. Maar ja, dat is het nooit. Oké, even een dag op dag planning wat ik allemaal heb gedaan.

Donderdag 20 september – Eindelijk na heel wat uurtjes, rond een uur of 15 hebben we een trein genomen om naar Sydney te gaan. Wij is in deze context: Betsy mijn roommate, onze gemeenschappelijke vriendin Sara en ik. Eind van de middag kwamen we aan in Sydney en zouden gaan slapen bij een vriendin van Sara. Zijzelf was er niet, maar we mochten gewoon gebruik maken van haar kamer. Dus daarna zijn we gaan eten bij de KFC in de stad, en probeerden we vroeg te gaan slapen. Dat lukte uiteindelijk niet helemaal, het werd makkelijk 1 uur in de nacht. En vanwege het feit dat er maar 1 bed was sliepen Betsy en ik op de grond. Heel comfortabel, maar niet heus maar kon erger.
Vrijdag 21 september – vroeg uit de veren want we moeten de auto rond 10 uur ophalen, en het is echt ruim 3 kwartier lopen met al onze bagage naar het huurbedrijf. Maakt niet uit, we waren er op tijd en daarna dat we de auto in ontvangst namen kwam het eerste obstakel. Een supermarkt met parkeergelegenheid vinden in de stad. Uiteindelijk hebben we iets gevonden, een Coles. Na de boodschappen de stad uit rijden. Wat een gedoe! Kan niet zeggen dat Sydney de ergste stad is om in te rijden, ik vond persoonlijk Brussel erger (ook al zat ik toen alleen op de passagierstoel). Maar goed, alles is goed gekomen en we waren snel onderweg naar onze volgende bestemming: De Blue Mountains National Park. Een mooi park met een view waar je u tegen zegt! Prachtig met diverse heuvels vol met bossen. We hebben de zogeheten Wentwoorths Falls gezien en zijn naar een plaatsje in de buurt gegaan om de rotsformatie The Three Sisters te bewonderen. Dit hebben we gezien met een soort kabelbaan. In de avond wezen eten bij Domino’s Pizza en ja we gingen slapen in de auto. Dit zouden we doen voor de komende nachten. Het kon slechter, maar ik was blij dat ik maar 1 nachtje op de bestuurderstoel hoef te slapen, want dat stuur zit echt hartstikke in de weg. Je zit te knoeien met je benen, en ik ben nou eenmaal niet de kleinste.
Zaterdag 22 september – Goed, op tijd weer wakker (iets met geen gordijnen en de zon komt al op rond een uur of 6 op…) En onderweg naar de volgende bestemming: Warrumbungle National Park. Daar zijn we begin van de middag aangekomen en gingen we de rotsformatie The Breadknife bekijken. Niet weten dat na ruim 2,5 uur wandelen dat overging in hike-en, hoog de berg op en weet ik veel een stom pad we er nog niet waren. Kapot, en eenmaal helemaal boven stond een grote verassing: een stuk of 50 treden! Goed, kunnen we ook nog wel aan. En het is ons gelukt om er boven te zijn. Het was wel een mooie wandeling, want we kwamen dichtbij diverse kangaroos, een zwarte slang crosste ons pad, wat lizards en een paar iguana’s. Samen met het mooie landschap en de lol was het niet eens zo slecht. Daarna terug in de auto en rijden richting De Outback. Daar kwamen we in de avond aan, en gingen we toepasselijk eten in een Outback Café in een piepklein dorpje. Ergens onderweg op een parkeerplaats gaan slapen.
Zondag 23 september – De hele dag aan het rijden geblazen. Knap van de auto dat die ons er doorheen kon loodsen. Het ding heet Holden Barina, 5 deurs, in het zilver en kwam erachter dat die van afgelopen februari was (kon niet slapen, dus ging ik het boekje van de auto maar lezen. Meer heb ik niet onthouden…). Een leuke route met op een gegeven moment onverharde wegen, zandwegen zelfs, kangaroo’s die over de weg gingen, schapen die aan je voorbij flitsen, eveneens konijnen en emoe’s. Op een gegeven moment waren we een beetje verdwaald, maar in de middle of nowhere hebben we toch een boerderij kunnen vinden om daar de weg te vragen. Die avond laat op Mungo National Park aangekomen en gaan slapen.
Maandag 24 september – Vroeg wakker weer om het national park te zien. Lekker in de rondte gelopen, gedoucht bij de visitors centre, nog meer dieren gezien en weer verder gaan rijden naar de volgende bestemming. Ondertussen wel gestopt in Waga Waga (vind de naam gewoon supers!) om daar te eten bij een afhaal kip-tentje!
Dinsdag 25 september – Naar de Wombeyan caves rijden. En jeetje wat zijn ze mooi! Lijken net echt crystal. Na een rondleiding met een gids nog door de Figtree caves gegaan die selfguided waren en daarna richting huis rijden, zodat we eind van de middag weer in Wollongong waren en die avond lekker in ons eigen bedje konden slapen.
Woensdag 26 september – lekker rustig aan gedaan, gewassen, beetje huiswerk en de auto een sopbeurt gegeven. Ik had namelijk niet tegen het verhuur bedrijf gezegd dat we de auto naar de Outback brachten, en hij zag er nu even niet meer uit.
Donderdag 27 september - Lekker een dagje naar Sydney. Eerst de auto terug brengen en toen lekker de tourist uithangen. Nieuwere foto’s wezen maken van de Opera House en de Harbour Bridge, want ja iemand was haar camera verloren. In de middag ben ik met drie andere jongens van International House verder door de stad gegaan
Vrijdag 28 september en Zaterdag 29 september – Heel saai: HUISWERK maken… Moet nog een project herkansen voor de HAN, dus daar erg mee aan de slag gegaan en voor mijn andere vakken wezen leren en opdrachten maken. Ook lekker gaan Skypen met ouders, Tom en Sonia :D Love you!
Zondag 30 september – Parklife Sydney! WOOHOO!! Ik ga met Robin en Maddison naar een muziekfestival waar ik nog nooit heb gehoord van al deze bandjes. Maar maakt niet uit, het weer is top de muziek is geweldig of ja klinkt goed en heerlijk om even lekker te dansen om zo de vakantie goed af te sluiten. Ik heb Allison Wonderland (DJ), bijna vooraan bij NERO live, The Presets, Passion Pit, Plan B, Chiddy Band en Rizzl Kicks gezien. Duur festivalletje (9 dollar voor een biertje, waarvan 1 dollar voor recycling, en een pizza was ook 10 dollar. Goed in evenwicht van drank en voedsel. NOT!), maar wel super leuk geweest :)
Maandag 1 oktober – En ja dat is het vandaag. Hartelijk Gefeliciteerd voor mijn halve-verjaardag. 31 september bestaat niet en daarom doen we het maar een dagje later, en ik heb de hele dag aan school zitten werken. Poef, dat is vermoeiend!

Dat was een beetje mijn vakantie. Het zit er weer op. Nu 4 weken nog les hebben met nog wat verslagen inleveren en kleine toetsjes. Dan een hele week om te studeren en dan komen de final exams eraan. Het schiet al op, en school is bijna al weer klaar. Voorlopig nog maar even genieten van al het moois wat Australie voor mij te bieden heeft :)

Love you all, and Miss you!!
Susanne

  • 01 Oktober 2012 - 22:14

    Mom & Dad:

    WOW wat een avontuur daar in de Australian outback, veel meegemaakt zeg. Nu realiseer je pas groot dit land is. Leuke herinneringen voor de rest van je leven. Mooie foto's gemaakt ! Vergeet niet te studeren, op tijd beginnen dan lukt dat ook wel weer. Veel succes ermee.
    Tot horens of ziens op de Skype.........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 20869

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: