Wat een periode... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Wat een periode... - Reisverslag uit Gotenburg, Zweden van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Wat een periode...

Door: Susanne Dijkshoorn

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Mei 2017 | Zweden, Gotenburg

We zijn nu even een paar weken verder (schaamt zich diep om niet eerder te schrijven!), en jeetje wat een periode weer. Ik begin steeds meer mijn draai te vinden op mijn werk, en dat is niet onopgemerkt voorbij gegaan. Sterker nog, na nog net geen 2 maanden er te zijn werd mij al gevraagd om nog eens 6 maanden te blijven. Het gaat toch zo goed (?). Ik heb na lang nadenken het toch afgewezen. Mijn taak is om ze hier op weg te helpen, en ik heb daar bijna ook wel het toppunt bereikt. Doel is dat ze het zelf verder gaan oppakken, en dat krijg je er niet van om mij hier langer te laten blijven. Daarnaast... mis ik ook gewoon thuis! En op dit moment weet ik zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen en kan ik er echt nuchter naar kijken, maar op dat moment had ik wel wat resources nodig om me te helpen beslissen. Nogmaals dank voor jullie :)

Vorige keer had ik het erover om naar Stockholm te gaan. Enorm leuke stad!! Ben daar geweest met mijn 2 KN vriendinnen, en heb er een toptijd gehad. Gamla Stan, het oudere gedeelte is echt de moeite waard om een keer te zien. Daarnaast Royal Palace, de kunstzinnige metrostations en adembenemend landschap met de trein daar naartoe gezien. Ook zitten meebleren in het ABBA museum. Dag erna zat ik alleen en ben naar openlucht museum Skansen en Nordiska Museum geweest. Om vervolgens de dag erna naar kantoor Stockholm te gaan. Ander volk dan in Gothenburg, maar erg gezellig gehad. Dag daarop ben ik naar Norrköping gegaan, om weer naar dat kantoor te gaan. En die heeft een multi-client warehouse, dus rondleiding ook daar gehad. Paar weken later was ik er weer voor een volgend werkbezoek. En ik kom er zeker nog een keer. Die warehouses vind ik persoonlijk leuker dan die kantoren... Hier gebeurt altijd wat, en dat zie je!

Rare, gekke uitstapjes zijn er verder niet echt geweest in de tussentijd tussen Pasen en nu. Heb veel tijd doorgebracht met mijn 2 KN vriendinnen van Servie. Kopje koffie hier, beetje winkelen daar (zij hebben hele leuke tips gegeven van hoe ik mijn garderobe beetje kan aanpassen), langs het park, naar de gym toe, middagje Liseberg attractiepark en uren zitten kletsen aan de keukentafel.

Maar nu nog 2 maanden... mijn Servische vriendinnen zijn afgelopen weekend naar huis gegaan en het is ineens erg rustig thuis. Gewoon na het werk kopje koffie, theetje drinken en beetje kletsen.. dat mis ik nu wel. Dus we zijn nu vaker in de sportschool te vinden, mijn huisje is enorm schoon nu en mijn koelkast zit lekker vol. Ook waren er afgelopen 2 weken ook collegas van Italie, en die woonden 4 verdiepingen boven me. Helaas werkten ze op een andere locatie in de stad en heb ik ze jammer genoeg niet veel gesproken. Maar, 1 avond heeft wel 1 van ze spaghetti voor me gekookt en dat smaakt toch anders dan als ik het doe...

Aankomende zaterdag nog wel een dagtripje met collega-vriendin naar Kopenhagen... Gewoon omdat het kan :) Daarna moeten we nog even kijken wat we met de weekenden gaan doen. Misschien autotje huren en beetje rondreizen.... Ik heb de stad nu wel beetje gezien (A)

  • 30 Mei 2017 - 22:21

    Mama En Papa:

    Lieve Susanne,
    Wat een lief verslag weer en we zijn supertrots op je,maar dat weet je al.
    Het zal wel erg wennen zijn nu zo zonder de meiden,.maar jij bent nu ook aan het aftellen.
    We zijn naar je onderweg en verheugen ons om je weer te zien.
    We zijn ook blij dat je weer naar Nederland komt.
    Lieverd tot gauw en heel veel sterkte en succes.
    Dikke zoen
    Pap en mam





  • 06 Juni 2017 - 17:15

    Tante Momica:

    Hallo lieverd,

    Hoe het bij jou is weet ik niet, maar hier komt het momenteel met bakken uit de lucht. En samen met een zuidwesterstorm 6 tot 8 snap je wel dat ik mijn planten op het balkon met argusogen in de gaten houd. Want ik zag al een verdrietige geranium beneden liggen van één van de buren. Dus je weet maar nooit. Bij de vorige storm dacht mijn kleine lichtgewicht tafeltje blijkbaar dat hij hetzelfde kon als Mary Poppins en koos het ruime sop. Of beter: de vrijheid. Ik miste 'm de volgende dag pas. Gelukkig (voor zover ik weet) issie nergens door een ruit gegaan. Je begrijpt dat het dan mijn tafeltje ineens niet zou zijn. En dat na een prachtig, zonnig weekend met weliswaar wind, maar toch... Ach, een mens kan niet alles hebben.

    Hoe is het bij jou? Begreep dat je de Servische dames wel mist. Dat die lui niet ff langer konden blijven: flauw, hoor. Maar wat leuk dat je in ieder geval samen zoveel plezier hebt gehad die periode. Wat heb je al veel gezien en gedaan. Dat is nu dus ff anders. Hoewel een schoon huis en volle vriezer zeer plezant zijn, is het toch niet het enige doel in je leven naast werken, dacht ik zo :-).
    En straks ff terug in Nederland. Je zal het wel druk hebben, maar misschien zin ergens een hapje te gaan eten ofzo? Laat maar weten. Ik heb zelf vakantie vanaf 16 juni voor 3 weken en nog niet veel afgesproken.
    Ik vind het goud dat het zo goed gaat, maar kan me voorstellen dat je niet in de verlenging wilt gaan. Of zijn de ideeën inmiddels veranderd? Ben ook benieuwd wat K&N van plan is met je én jijzelf natuurlijk.
    Zijn je ouders inmiddels veilig gearriveerd? Zo ja, doe hen dan mijn groeten.
    Ik wens jullie een genoeglijk samenzijn, alle goeds en hopelijk tot snel ziens (zou ik erg leuk vinden).

    Kus van tante Monica

  • 19 Juni 2017 - 21:14

    Susanne Dijkshoorn:

    Hej Tante Monica,
    Zeker spreken we af!! Na 21 juli heb ik 2 weken vakantie, waarvan dus nog 1 week in Zweden ga blijven, maar week daarna ben ik weer terug in NLD, ik neem contact met u op!! Wat ik hierna ga doen ben ik ook zeker naar benieuwd... ik mag zelf een beetje kiezen wat ik wil, maar ik vind dat kiezen nogal lastig. mijn voorkeur ligt nu veelal op Project Management.... Dat van project naar project hoppen lijkt me heerlijk, en het liefst wil ik het dan doen op internationaal niveau, maar geen idee waar de mogelijkheden in zijn.
    MIjn ouders waren er niet afelopen weekend, maar weekend ervoor. dagje naar Nordens Ark een soort dierentuin met bedreigde diersoorten geweest. Heel leuk en enorm gezellig!
    Tot snel!!!
    Liefs, Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 20875

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: