Kopenhagen & stressen... wie wij? Echt niet! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Kopenhagen & stressen... wie wij? Echt niet! - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Kopenhagen & stressen... wie wij? Echt niet!

Door: Susanne Dijkshoorn

Blijf op de hoogte en volg Susanne

19 Juni 2017 | Denemarken, Kopenhagen

Kopenhagen was super leuk, alleen jammer genoeg wel enorm kort :-( Was er maar 1 dagje. Wat een mooie stad met zijn verschillende kleuren houten huisjes. Het weer was lekker, en we hebben gewoon lekker beetje geshopt, in de rondte gehupsd, lekker gelunchd op de Nyhavn, en een bootreis van een uurtje om zo alle hoogtepunten van Kopenhagen te zien. Zo ook de kleine zeemermin. Nadeel van de boot, je ziet haar vanaf de achterkant... Maakt niet uit, ik heb een leuke dag gehad. In de trein zelfs vrienden gemaakt uit Helsingborg die iets te veel drank hadden gekocht in Denemarken (In Zweden is dat erg duur vergeleken met Denemarken en Noorwegen, dus er zijn speciale trips naar deze landen om een beetje in te slaan...). Een paar minuten later zaten we toch alleen lekker aan de rose en lekker aan het kakelen over de verschillende culturen tussen NL en Zweden. Heel apart allemaal want de Zweedse mensen zijn erg gereserveerd... Blijkbaar niet met wat alcohol achter de kiezen.
Enfin, we zijn alweer een paar weken verder en de drukte op het werk is gepiekt tot zijn hoogtepunt. Volgende week dinsdag is DE dag dat de hercertificering gaat plaats vinden, en mensen beginnen te stressen. En ik.. ik vind het heerlijk allemaal! Alles gaat nu in een razendsnel tempo, alles moet gewoon zo ver mogelijk af zijn. Intussen kom ik ook steeds met creatievere ideeen en het ene document na het andere wordt binnen no time gepubliceerd. Mijn maandelijkse niewsbrief is trouwens een hit geworden, en blijven ze ook doen nadat ik weg ben. Er is ook een collega aangewezen die minimaal het komende half jaar 3 dagen in de week voor QSHE gaat werken. Intussen ben ik die dus ook aan het inwerken. Vorige week ook mijn ' uitje' gehad met mijn QSHE+ collega's, ik had gekozen voor een boottochtje door de kanalen van Göteborg. Heerlijk, geweldig weer daarvoor gehad. Je krijgt immers wat je hebt verdiend!
De puntjes worden op de i gezet voor de recertificering, en daar ben ik kei goed in (al zeg ik zo mezelf). De intranet website van KN Zweden, QSHE+ gedeelte heeft nog nooit zo perfect eruit gezien, het documentregister is helemaal up-to-date, er is eindelijk structuur in de zaak en diverse nationale procedures zijn opgesteld. I am on a roll! En dan die mensen om me heen beetje stressen of we het wel gaan halen... Ik ben in dit geval de positieveling van het stel!
Vrijdag 21 juli is de officiele laatste dag, om vervolgens een weekje te gaan kamperen iets verderop in het noorden. Een goede afsluiting vind ik zo wel :-) Oh, en volgende week donderdag even nog gaan bepalen wat we in augustus gaan doen... het komt nu allemaal tegelijkertijd!

  • 20 Juni 2017 - 08:09

    Susanne Dijkshoorn:

    Even voor de duidelijkheid, de recertificiering is volgende week dinsdag de 27ste in Stockholm :-) Niet vandaag!

  • 26 Juni 2017 - 21:57

    Pap & Mam:

    Susanne,
    Aan de vooravond van je eerste echte audit wens ik je heel veel succes met de ISO 9001 2015 audit. Zoals jij dit hebt voorbereid, je kennis van de K+N systemen, en structurele aanpak moet dit gaan lukken. Ook je collega's in Zweden sterkte met het juist beantwoorden van de vragen, en het aantonen van objective evidence.
    Groetjes Pap & Mam

  • 27 Juni 2017 - 17:51

    Pap & Mam:

    Gehaald !!!!! Geweldig dat je dit in Zweden hebt bereikt Susanne. We zijn zo blij voor jouw, en wat een mooie waardevolle ervaring voor je loopbaan. En dat in een land waar je de taal niet eens spreekt.
    Tot horens of skypes,
    Veel liefst je van je o zo trotse Pap & Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 20876

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: