Melbourne & Back home :) - Reisverslag uit Vorstenbosch, Nederland van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Melbourne & Back home :) - Reisverslag uit Vorstenbosch, Nederland van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Melbourne & Back home :)

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 December 2012 | Nederland, Vorstenbosch

Alweer 10 dagen thuis in het koude kikkerlandje. Ik weet het, ik had inderdaad eerder een verslag kunnen typen maar had er eerder nog even geen puf voor ;) Weer veel gebeurd de afgelopen dagen, maar dat maakt het leven weer interessanter. Maar goed, ik ben nog voordat ik uit Australië kwam ben ik nog een paar dagen naar Melbourne gegaan. Na nog wat rondhangen met wat vriendinnen en vrienden uit het International House van Wollongong, ging ik toch uiteindelijk weg op zondagochtend rond kwart voor 9 had ik de trein naar de Sydney Domestic Airport. Heel lief nog dat er nog wat vrienden waren om me uit te zwaaien, ik zal ze echt nooit vergeten en ik mis ze onwijs en ik hoop echt serieus dat ik ze in de toekomst nog een keer zal tegenkomen ergens in de wereld :) In Brazilië, Amerika, Engeland of gewoon in mijn eigen kikkerlandje. Maar goed, Melbourne. Na een vlucht van anderhalf uur met vliegtuigmaatschappij Jetstar, was ik daar dan eindelijk in beland. Ik had ondertussen wel erg een verkoudheid opgelopen dus het reizen daar naartoe was niet heel erg optimaal. Die avond maar vroeg gaan slapen in het Nomad hostel waar ik verbleef, om beetje beter te worden.

De volgende dag was ik wel iets beter geworden, maar ja ik wilde ook gewoon ook iets van Melbourne zien dus ben gewoon gegaan. Ik ben naar het Federation Square gelopen wat een groot ontmoetingspunt in Melbourne is en waar tevens ook de toerist centre aanwezig is. Daar hebben ze me verteld van een gratis tram en busrit door de hele stad. Dus ik heb een tram genomen naar de Treasury Park, waar ik onder andere de St. Paul cathedral heb gezien en een parkje door ben gelopen. Na dit heb ik de tram terug genomen want het schoot niet echt op met die tram. Hij zat continue te vol en je kon de luidspreker echt niet horen. Dus ik dacht we nemen de bus maar. Met de tram dus terug gegaan naar de Federation Square om daar de bus te pakken. Die was inderdaad vele male beter waardoor je echt door heel Melbourne bent gegaan en ook nog iets heb opgestoken van de buschauffeur die er vrolijk iets over vertelde. We zijn langs diverse plaatsen gegaan: Chinatown, Italian plaza, University of Melbourne, Queen Victoria Market, Waterfront, Docklands, Yarra River en de Cricket ground. Ik ging er uiteindelijk uit bij de Botanical Gardens. Daar zat ook de Shrine of Remembrance, waar je bij een gebouw naar boven kon klimmen om zo de skyline van Melbourne te fotograferen. Ik heb bij de Botanical gardens en de Shrine een beetje rondgelopen en heb daarna weer lang gewacht om de bus terug te nemen naar Federation Square. Jammer van die bus is dat die maar om het half uur gaat en natuurlijk ik hem weer net had gemist. Uiteindelijk konden we de bus op, maar we moesten eruit bij de ArtGallery want de busdienst hield er mee op voor vandaag. Toen maar weer wezen lopen terug naar Federation Square om vervolgens naar het centrum te gaan en in een bar een pizza te bestellen. Daarna weer terug naar het hostel gegaan, even wat thee gedronken en met mijn kamergenoten beetje zitten kletsen. Toen nog even naar de Flagstaff gardens gegaan en ‘breaky’ wezen halen voor de volgende twee ochtenden.

Dinsdag 20 november --> JEEJ ik had een trip geboekt om naar Philip Eiland te gaan om daar de pinguïns te zien. Rond 10 uur werd ik opgehaald en werden we eerst naar het verzamelpunt gebracht. Ik zat in een groep van ongeveer 20 man en ze kwamen overal vandaan: Polen, Zweden, Oostenrijk, Amerika en ook nog iemand uit Alaska! We zijn eerst met zijn allen naar een wildlife sanctuary gegaan waar ik onder andere wallabies en kangaroos heb gevoerd. Ook heb ik nog een koala kunnen aanraken, en beetje mee zitten knuffelen. Voor de rest waren er nog emoes, soort eendsoorten, dingo’s, tasmanian devil en wat vogelsoorten. Hierna zijn we naar een chocolate factory gegaan, naar Churchhill island op een boerderij waar ze onder andere schapen stonden te scheren, en zijn we naar plek gegaan waar je zeehonden kon gaan zien. Maar de laatste bestemming was wel waar we voor kwamen en dat was om de pinguïn parade te kunnen zien. We zagen hoe de pinguïns in het donker uit het water kwamen en zo terug naar nest waggelden om zo hun jongen te gaan voeren. Er waren er een heleboel en was wel heel leuk om te kunnen zien. Na dit werden we weer terug gebracht naar huis. Rond middernacht was ik in mijn hostel, heb toen snel zitten in pakken en ben gaan slapen.

De volgende dag, vroeg uit de veren, snel gaan douchen want om half 7 staat de taxi klaar om mij te brengen naar de Airport want ik ging vliegen terug naar huis. De reis is goed verlopen, al snap ik niet veel van die Chinese tekens nor de taal (heb je nou eenmaal met een Chinese vliegtuigmaatschappij). Ik moest overstappen in Guangzhou, China en moest daar nog ruim 5 uur wachten op de volgende vlucht. Ik heb nog iemand ontmoet daar die ook naar Amsterdam ging dus hebben we maar met zijn 2en de tijd zien lopen. In totaal heb ik ongeveer 30 uur moeten reizen, en kwam ik op Schiphol aan om 6 uur in deochtend! Op Schiphol werd ik opgehaald door mijn ouders, en ook nog leuk was dat 4 van mijn vrienden er ook nog waren met een spandoek en lekkere dark chocomel, van die enige echte. Echt supers, want dat had ik inderdaad gemist!

Maar ja, inmiddels ben ik weer thuis en ben ik wel beetje van mijn jetlag af. Ik heb ook weer een baan voor de komende tijd en pas eind januari moet ik weer terug naar de HAN toe voor een halfjaartje school volgen. Jippie, ik zit nu bijna in mijn laatste jaar van het HBO, en ik kan echt niet wachten totdat ik eindelijk dat diploma in mijn zak heb! Ik heb veel geleerd van Australië, en ze zeggen altijd dat als je eenmaal in het buitenland zit dat je meer te weten komt over je zelf. Dat is ook zo, want ik weet nu precies wie ik ben en wat ik wil. Ik ben een sociaal openminded persoon. Ik houd van mensen om me heen en voor mij maakt het niet uit wat je achtergrond is. Voor mij is iedereen gelijk. Ik houd van praten maar daarbij kan ik soms ook erg doorratelen. De Nederlandse spelling en grammatica vind ik rampzalig en ik betwijfel of ik dat ooit nou echt eens optimaal zou snappen. Ik houd van reizen, over verschillende culturen leren en over hun manier van leven. Ik heb er diep respect voor. Daarbij houd ik ook nog van verschillende mensen ontmoeten en ben ik niet bang om naar een nieuwe bestemming te gaan. Ik zie het als een uitdaging die ik echt wel kan voltooien. Ik houd van verassingen en dingen die spontaan gebeuren. Voor mij hoeft niet alles te worden gepland, kom gewoon langs wanneer je zelf tijd heb. Thee en koffie kunnen altijd worden gezet. Voor vrienden en familie zal ik altijd tijd hebben, hoe druk ooit mijn agenda zal gaan worden. Jammer, want de mentaliteit van Nederland is echt ‘Time is money’, en daar ben ik nu een beetje op uitgekeken. Ik ben ook inderdaad een stressgevoelig persoon en moet dus naast tijd maken voor anderen ook tijd investeren in mezelf om zo weer alles op een rijtje te zetten.
Daarnaast ben ik ook nog punctueel en kom ik liever 20 minuten te vroeg dan 2 minuten te laat! Maar het meeste nog wat ik heb geleerd in Australië is dat ik gewoon van mijn leven houd. Inderdaad ik heb wat fouten gemaakt in het verleden, maar daar leer ik juist het meeste van. Ik leid mijn leven zoals ik dat wil en dat bevalt me prima. Ik heb een uitstekende groep familie en vrienden om me heen waar ik echt voor door het vuur zou willen gaan in tijden van nood. Ik bedank hun allen voor hun steun de afgelopen maanden, want er waren inderdaad sommige dagen bij waarvan ik echt dacht ‘waar ben ik nou aan begonnen’ en ‘ik wil naar huis, NU!’. Toch ben ik blij en ook trots op mezelf dat ik het heb voltooid, en ik heb zelfs alle 4 mijn vakken gehaald, variërend van een 61% tot een 76%. Ik weet nu dat ik de universiteit aan kan, maar het is niet echt mijn ding want er gaat te veel tijd in zitten en ik zie er nog niet echt de meerwaarde van in om mijn masters in logistiek te gaan halen.

Bij dezen wil ik ook u bedanken voor het lezen en het volgen van mijn reisverslag. Ik hoop dat u het leuk heb gevonden en het spijt me zeer voor de spelling en grammatica fouten en de rode draad door het verhaal die soms helemaal niet te volgen was. Dit reisverslag zal blijven bestaan want ik vind het persoonlijk wel leuk om verhalen te schrijven en ik houd nou eenmaal van reizen en er is nog veel meer in de wereld te zien! Wilt u er in de toekomst niks meer over lezen, mag je je gewoon uitschrijven voor de meldingen. Ik vind het niet erg. Mijn volgende reis is al bekend. Begin januari ga ik met 5 andere logistieke studenten van de HAN naar een logistiek congres in Barcelona. Wij 6en zijn uitgekozen om daar diverse workshops te gaan doen en diverse lezingen te bijwonen. Dit samen met andere hogescholen/universiteiten van Europa. Aan het eind moeten we dan een presentatie houden over een zelfbedacht onderwerp waar we nu al hard aan de slag mee zijn. Van daaruit zal ik dan weer een nieuw verslag over schrijven, maar dat duurt dus nog wel even. Reizen is mijn hobby en ik ben het echt van plan veel te doen in de toekomst, en daarom zal dit reisverslag blijven bestaan. Nogmaals bedankt voor het volgen van dit reisverslag over mijn studie buitenland ervaring aan de University of Wollongong in Australië :)

Tot snel,
Susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 1324
Totaal aantal bezoekers 20889

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: