Just Arrived - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu Just Arrived - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Susanne Dijkshoorn - WaarBenJij.nu

Just Arrived

Door: Susanne Dijkshoorn

Blijf op de hoogte en volg Susanne

14 Juli 2012 | Australië, Wollongong

Goodday to you all,

Even een verslagje van de andere kant van de wereld. Ze zeggen hier dat het winter is, het is 20 graden en de mussen vallen dood van t dak af. Yeah right winter, ik heb het zomer. Gek genoeg vond ik de nacht wel koud :( Maar goed, ik wilde even iets schrijven over mijn reis, want dat is echt een verhaal apart. Nadat mijn ouders en broertje me hebben zien lopen door de douane ben ik uiteindelijk naar de Gate gegaan. Daar kwam ik al aan de praat met een Australische basischoollerares die naar Adelaide moest, en na een paar uur mochten we t vliegtuig in. Eenmaal dat ik zat even me voorstellen met wie ik allemaal naast zit. En wat blijkt, niet de dame naast me maar de persoon daarnaast moet ook naar de UOW en we hadden het zelfde reisschema met de naam Anita. Lucky me! De vlucht zelf was not so lucky. Van Amsterdam naar Jakarta moesten we een extra stop maken in Kuala Lumpur (dit was gepland), en we hadden best veel turbulentie dus daar wordt je aardig misselijk van. Ook had ik een nachtvlucht en slapen in een vliegtuig is niet helemaal mijn ding. Eenmaal in Kuala Lumpur moesten we allemaal van het vliegtuig af voor een uurtje om daarna weer het vliegtuig in te gaan want ik moest namelijk naar Jakarta. Eenmaal aangekomen in Jakarta moesten we ons eerst inchecken bij de volgende vliegtuigmaatschappij om zo naar Sydney te komen. Dat ging niet zo makkelijk. We kwamen nog twee mensen tegen die hetzelfde probleem hadden. We moesten namelijk van de beveiliging eerst een visum voor Indonesie halen (20 euro p.p) om zo op naar de terminal hall te gaan... Mag ik het raar vinden dat je daar een visum voor moet aanvragen, het was geen twee trappen verder lopen... Maar goed, uiteindelijk heeft een beveiliger met onze paspoorten en tickets de boardingpassen gehaald waardoor we nu wel die twee trappen op konden... We hebben ruim 6 uur gewacht op het vliegveld in Jakarta, en dus zijn we maar beland in de Starbucks. Eenmaal in het vliegtuig van Jakarta naar Sydney moest ik echt gaan slapen. De eerste vlucht had ik nog geen uur geslapen, en we waren nu weer een dag verder want ik had weer een nachtvlucht. Dat slapen is wel gelukt, nog 3 uurtjes in totaal... Films die ik op de vluchten heb gezien: The adventures of TinTin, Journey 2 - the mysterious island en Dr. Seuss the Lorax. Rond 9 uur lokale tijd kwamen we aan in Sydney. Customs ging makkelijk, we konden overal gewoon doorlopen. Ik had wel verteld dat ik twee pakken stroopwafels had, en daar moest een beveiliger alleen om lachen. Scheelt wel dat je een Nederlands paspoort hebt. Alle andere mensen op ons vliegtuig die uit Indonesie kwamen werden wel strenger gecontroleerd en tassen opgengemaakt.
Na customs hebben we dag gezegd tegen de twee die met ons mee gingen reizen (Sven en Bouke) en gingen Anita en ik naar the Meeting Point waar we de chaffeur tegenkwamen die ons naar de campus ging brengen. En ja we reden in stijl, namelijk met een limousine! Best wel cool, en de chaffeur had nog een extra stop gemaakt zodat we mooie foto's konden maken van bovenaf Wollongong zelf.
Anita zit helaas op een andere campus dan ik en nadat zij 'thuis' was werd ik naar International House gebracht. Daar kreeg ik een rondleiding en een korte uitleg van hoe het allemaal werkt maar heb zelf niet veel meegekregen. Ik was gewoon moe, wilde me douchen en naar bed. En ja, dat rond 13 uur... Rond 18 uur ben ik eruit gegaan om even te eten, maar daarna ben ik gewoon terug naar bed gegaan. Om 6 uur was ik dan ook klaar wakker. Ik heb niet denderend goed geslapen, hoordde heel veel geluiden, ander dekbed, ander bed, veel te slappe kussen (had van eerste vlucht kussen mee genomen, en daar ben ik wel blij mee) maar ja dat is altijd zo de eerste paar nachten. Ik zou een roommate krijgen, maar die is er nog niet hopelijk komt die nog wel binnenkort want ik voel me namelijk nog best eenzaam.

Ach ja, ik laat nu even alles op me afkomen en dan zie ik wel verder. Dadelijk ga ik picknicken met wat huisgenoten in Wollongong, en we zien wel hoe dat gaat lopen. Een klik met mensen heb ik nog niet gehad, hopelijk krijg ik dat met mijn roommate :)

Mis jullie wel allemaal :(

  • 14 Juli 2012 - 02:04

    Inge De Bruin:

    Hi Susan!
    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen, wat een reis zeg!!
    In het begin is al het nieuwe wennen kan ik je uit eigen ervaring vertellen, maar na een paar dagen gaat dat vanzelf weg. Jou kennede maak je vast snel veel contacten daar! Succes met alles :) Groetjes vanaf de andere kant ;)

  • 14 Juli 2012 - 02:51

    Tante Monica:

    Hoi Susanne,
    Het loont sons de moeite om vroeg wakker te zijn, want nu zag ik je verslag lekker early! Geweldig dat je nu al zo'n verhaal hebt geschreven, want ik vind het hartstikke leuk van je te horen/ lezen. Ik kan me voorstellen dat je je enigszins verloren voelt, zeg, na zo'n reis. Die limo incl aardige chauffeur is echter niet verkeerd. Laat dingen maar over je heen komen, gun jezelf die tijd.
    En die 20 gr is heerlijk. Hier merendel p...weer, dus nog steeds weinig zomer!
    Omhelzing van tante Monica

  • 14 Juli 2012 - 09:14

    Papa En Mama :

    Leuk dat we al met je ge-skyped hebben waar je reisverhaal hebben gehoord. Rust nog wat goed uit, dan krijg je vanzelf meer energie, en voel je je beter. Verder leuke foto's gemaakt. Het is hier regenachtig, het lijkt wel herfst, de kachel brand hier in de zomer.
    Groetjes van het thuisfront, het lukt jouw best wel

  • 15 Juli 2012 - 16:56

    Lien:

    Fijn dat je wel een reis maatje had. Dat je er in Indonesie iig niet alleen voor stond!!
    Ik hoor van Son dat je kamergenoot er inmiddels is. Denk je dat je daar wel veel aan zal hebben tijdens je verblijf?
    Wanneer beginnen je echte activiteiten?
    Dikke kus, Eline
    P.s. wel super mooie foto's van Wollongong

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Susanne

Actief sinds 16 Juni 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 20928

Voorgaande reizen:

25 Februari 2017 - 01 Augustus 2017

Zweden

11 Juli 2012 - 07 Januari 2013

Australie Studie

Landen bezocht: